1. évfolyam


Balesetmegelőzés. Az informatika terem rendje.

Az informatika tantárgy tanulása során igen gyakran fogunk számítógéppel és egyéb technikai eszközökkel dolgozni. Munkánk során fokozott körültekintéssel kell eljárnunk, mivel amellet, hogy ezek értékes berendezések, elektromos árammal működnek, amely több szempontból is veszélyes lehet:
  • Áramütés: az elektromos áram többféleképpen is károsíthatja szervezetünket (égési sérülés, idegrendszeri és szívműködési zavarok, irányíthatatlan izomrángás). A leghatékonyab védekezés ellene a megelőzés. Soha ne nyúlj bele, ne szedj szét feszültség alatt lévő berendezést!
    Mi a teendő áramütés esetén? Fontos, hogy ne érj hozzá ahhoz, aki áranütést szenvedett, mivel az emderi test nagy része víz, ézért igen jól vezeti az áramot, és te is megsérülhetsz. Gyakran hallani, hogy aki balesetett szenvedett, nem tudja elengedni a vezetéket, ez azért fordulhat elő, mert az elektromosság izomgörcsöket, ideiglenes bénulást idéz elő. Legfontosabb teendőnk az áramtalanítás, ez az informatika teremben igen egyszerű, mivel itt minden esetben található egy villamos főkapcsoló, mellyel áramtalanítani lehet az egész tantermet. Amennyiben az áramtalanítás nem lehetséges, abban az esetben valamilyen nem vezető anyaggal (textil, fa) meg kell próbálni az illető adott testrészét eltávolítani az áramforrástól. Nagyon fontos, hogy minden esetben orvoshoz kell fordulni, mert lehet, hogy a panaszok csak később jelentkeznek.
  • Elektromos tűz: az elektromos berendezésekben szikra keletkezhet, amely meggyújthatja a közelben található éghető anyagokat. Tűz esetén fontos, hogy elektromos berendezéseket nem szabad sem vízzel, sem porral oltó készülékkel oltani, mivl ezek károsíthatják a berendezéseket, illetve a víz vezeti az áramot, így megsérülhetünk oltás közben. Az ilyen jellegű tüzet csak a speciálisan ilyen célra kifejlesztett oltóberendezéssel szabad oltani. Tűz esetén is az első teendő az áramtalanítás, amennyiben a tűz még nem nagy kiterjedésű, megpróbálhatjuk az oltását, de az emberi élet védelmét tartsuk szem előtt és amennyiben az oltás sikertelen minél hamarabb hagyjuk el az épületet. A kivonulásnak is megvannak a szabályai, rendezetten, nyugodtan, a kijelölt menekülési itak igénybevételével hagyjuk el az épületet. A tájékozódásban a falakon elhelyezett jelzések (nyilak) nyújtanak segítséget.
Egyéb veszélyeknek is leselkednek ránk:
  • Mechanikai sérülések: előfordulhatnak olyan balesetek, melyek sérüléseket okoznak, például ha ránkesik valami, vagy valamilyen éles, hegyes eszköz megsebez bennünket.Ilyen sérülés esetén a sebet meg kell tisztítani, fertőtleníteni és bekötözni.
  • Eszközök helytelen használatából adódó károsodások: tisztában kell elnnünk az egyes informatikai eszközök helyes használatával, és be is kell tartanunk azokat. Fontos a megfelelő tettartás, gépelés közben a csukló megfelelő alátámasztása. A számítógép monitorát csak megfelelő háttérvilágítás mellett, megfelelő távolságról nézzük. és ne felejtkezzünk meg arról, hogy bizonyos időközönként (legalább óránként egyszer) pihentessük a szemeinket.
  • Túlzott eszközhasználatból eredő veszélyek: ez nem más mint a "kockulás" néven ismert betegség. Az eszközök túlzott használata különböző mentális problémákhoz vezethet (társas kapcsolatok hiánya, internetfüggőség, játékfüggőség).
Az alábbi szabályok betartása mindenki számára kötelező:
  • Tanári felügyelet nélkül a teremben tanuló nem tartózkodhat!
  • A veszélyek elkerülésének érdekében mindig viselkedj fegyelmezetten!
  • A gépteremben étel (rágó), ital fogyasztása tilos!
  • Az órán csak a tanár által kijelölt feladattal foglalkozhatsz!
  • A gépeket, berendezéseket rongálni tilos, a szándékos rongálás anyagi felelősséggel jár!
  • A géptermbe csak az informatika felszerelésedet hozhatod be!
  • A gépteremben tollal dolgozni tilos! (Kivéve az érdemjegyek beírása :)
  • A székről "lefolyni", azon hintázni tilos és balesetveszélyes!
  • Minden tanuló a saját gépén dolgozik, a szomszéd eszközeit tilos piszkálni!
  • Probléma esetén szólj a tanárodnak!
  • Munkád kezdetén ellenőrízd az eszközök állapotát!
  • Munkád befejeztével hagyj rendet magad után!
tartalom


Napjaink információs társadalma

Napjainkban már szinte mindenhol találkozhatunk számítógépekkel, informatikai eszközökkel. Életünkben központi szerepet játszanak, meghatározó jelentőséggel bírnak ezek az eszközök. Ha boltba megyünk a pénztáros számítógép segítségével olvassa le a termék árát, számolja ki a fizetendő összeget és nyomtatja ki a blokkot. Ma már elképzelhetetlen egy-egy munkahely számítógép nélkül.
Az internet segítségével rengeteg új, érdekes információhoz férhetünk hozzá, a számítógépek segítségével gyorsabban, pontosabban tudjuk elvégezni feladatainkat és remek kikapcaolódási lehetőséget is nyújtanak, de mindezek mellett tisztában kell lennünk  a bennük rejlő veszélyekkel  is. Nagyon könnyen el lehet tévedni az információk ezen özönében, illetve rengeteg ellenőrízetlen, hamis információ is található. Ismernünk kell annak a módját, hogy hogyan tudunk eligazodni ebben a világban. Tisztában kell lennünk azzal, hogy a személyes adatainkat milyen módon védhetjük meg, milyen szabályokat célszerű betartanunk az internetes barangolásaink közben. Nagyon jó segítséget találtok ehhez a www.baratsagosinternet.hu oldalon.
Ti már el sem tudjátok képzelni azt a világot, amiben nem voltak számítógépek, internet. Benneteket, akik akkor születtetek, amikor már mindez megvolt "digitális benszülötteknek" is hívnak, engem, aki korábban születtem és csak "beletanultam" ebbe a dologba, "digitális bevándorló"-ként emlegetnek.

tartalom


A számítógép felépítése

Egy számítógép megfelelő működéséhez három dologra van szükség:
  • megfelelő eszköz (hardver)
  • programok (szoftver)
  • a számítógépet irányító ember (felhasználó, manver, orgver)
A következőkben a számítógép fizikai részeit, a hardver eszközöket fogjuk áttekinteni.

A gépház

A számítógépházban találhatók a számítógép működéséhez szükséges eszközök. A ház maga egy fémdoboz, ennek az  előlapján találhatjuk a számítógép ki- és bekapcsolására szolgáló főkapcsolót (power gomb), valamint az újraindításra szolgáló kisebb méretű Reset gombot.

A gépház tartalma:
  • alaplap: ezen helyezkednek el a számítógép legfontosabb alkatrészei: a processzor, a memória és az illesztőkártyák (más néven bővítőkártyák), melyeken keresztül egyéb eszközöket kapcsolhatunk a számítógéphez.
    • processzor: a számítógép "agya", a számítógép egyik legfontosabb alkatrésze. Sebességét GHz-ben (GigaHertz-ben) szoktuk megadni.
    • memória: az adat tárolás eszköze, nevezik RAM-nak is. Méretét GB-ban (GigaBájt-ban) szoktuk megadni.
  • tápegység: ellátja a számítógép egyes részeit a megfelelő erősségű árammal.
  • kébelek: vannak adat- és elektromos kábelet, attól függően, hogy mit szállítanak.
Perifériák

Ezen eszközök segítségével kommunikálhatunk a számítógéppel. A legfontosabb ilyen eszközök:
  • egér: egy mutató eszköz, feladata a képernyő egy adott részén lévő dolog megjelölése, és az egérgombok segítségével különböző műveletek elvégzése.
  • billentyűzet (klaviatúra): az információ bevitelére leggyakrabban használt eszköz, segítségével betűket, számokat és egyéb karaktereket tudunk a számítógépbe írni.
  • monitor: a számítógép egyik legfontosabb megjelenítő eszköze. Több jellemző tulajdonsága is van, a legfontosabb a típusa (CRT, LCD, TFT, PDP) és a mérete (a képátló mérete), amit colban (jele: '') szoktak megadni.
  • nyomtató: szintén megjelenítő eszköz. Leggyakorib típusai a tintasugaras és a lézer nyomtatók.
  • szkenner: képek, dokumentumok digitalizálására (számítógépbe vitelére) alkalmas.
  • háttértárak: nagy mennyiségű adat tárolására alkalmasak, méretüket leggyakrabban GB-ban adják meg (CD, DVD, BLU-RAY, winchester (HDD)).

tartalom


Operációs rendszerek

Az előzőekben megismerkedtünk a számítógép felépítésével, az azt alkotó legfontosabb (hardver) eszközökkel. Ebben az anyagrészben a következő fontos összetevővel, a számítógépes programokkal (szoftver) fogunk foglalkozni.
Mire használható egy számítógép programok nélkül? Nem sok mindenre, lehet belőle papírnehezék, lehet labdázni vele... Ahhoz, hogy a számítógépet tudjuk használni, szükségünk van programokra. A legfontosabb, hogy minden esetben rendelkeznünk kell egy olyan programmal, ami irányítja a számítógép muködését, ezt operációs rendszernek hívjuk. Többféle ilyen program létezik, mi a leggyakrabban a Windows valamelyik verziójával (Windows XP, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1) találkozhatunk. További operációs rendszerek: Linux (ezen belül többféle változat, pl. Suse, RedHat, Debian), MAC-OS.

A Windows 7 kezelőfelülete

Ha bekapcsoljuk a számítógépet és valamelyik Windows operációs rendszer fut rajta, akkor egy szép színes képernyőt fogunk látni magunk előtt, amin különböző dolgok találhatóak.

Az "Asztal" a Windows kezelőfelülete, ennek a hátterét, a háttérképet ki lehet cserélni. Az asztalon található kis képecskéket nevezzük "Ikon"-nak, ezek feladata, hogy segítségükkel a gyakran használt programjainkat gyorsabban tudjuk elindítani. Ezt meg tehetjük az asztal alján található "Tálcán" elhelyezkedo "Start menü" segítségével is.
Egérhasználat gyakorlása.

Ablakok

A Windows angol szó magyar jelentése ablakok. Minden program, amit elindítunk egy ablakban fog megjelenni, amelyekkel különböző muveleteket végezhetünk.

Az ablak tetején lévő kék sávot nevezzük címsornak, ha ezt megfogjuk az egérrel (a bal egérgombot nyomvatartjuk rajta), akkor az ablakot áthelyezhetjük. A címsor végén található ikonok funkciója a következo:
  • Balról az első a tálca méret, ennek hatására az ablak a tálcára kerül.
  • Balról a második egy kétfunkciós gomb, előző illetve teljes méret a neve. Amennyiben az ablak nem tölti ki a teljes képernyőt, akkor teljes méretűre tudjuk venni, abban az esetben ha teljes méretű, akkor az eloző méretre kicsinyíti vissza.
  • Az utolsó ikon segítségével tudjuk az ablakot bezárni, kilépni a programból.

Mappák

A számítógépen található dolgainkat (állományainkat, fájljainka) nem összevissza, hanem rendszerezve, mappákban vagy más néven könyvtárakban tároljuk. Ezek pedig a számítógép valamelyik háttértárolóján foglalnak helyet.

CD-meghajtó: a számítógépház elején található a gomb, amivel ki lehet nyitni és a lemezt be lehet helyezni. Ha ismét benyomjuk a gombot, akkor a tálca becsukódik.
Pendrive: a számítógépen található USB csatlakozóba lehet bedugni őket, és egy kis idő múlva már használhatók is. A munka befejeztével, az eltávolítás során körültekintően kell eljárni, nehogy megsérüljön az eszköz, vagy a rajta található adatok.
Merevlemez-meghajtó (HDD, winchester): a legfontosabb adattároló eszköz, a számítógép belsejében található. Általában C-meghajtóként találkozunk vele.

Mozgás a könyvtárszerkezetben

Ha meg akarunk nyitni egy állományt sorra meg kell nyitnunk azokat a mappákat amelyekben megtalálható. A meghajtókon egymásba épülő mappát könyvtárszerkezetnek nevezzük. Ezt egy fához hasonlíthatjuk, a gyökértől haladva jutunk el a levelekig.

tartalom


MS Paint

Rajzórákon biztosan nagyon sok szép rajzot készítettetek már különböző technikák segítségeével. A következőkben a azt fogjuk kideríteni, hogy hogyan tudunk a számítógép segítségével rajzolni.

A Paint rajzolóprogram

A Windows operációs rendszer tartalmaz egy előre beépített rajzolóprogramot, a Paint-et. Ezt az asztalon található "paletta" ikonnal tudjuk elindítani, amennyiben itt nem találjuk, a Start menü /  minden program / kellékek  mappában találjuk meg. Ezzel a programmal készíthetünk új rajzokat, vagy meglévőeket szerkeszthetünk. Fontos, hogy  rendszeresen elmentsük a munkánkat, mert ellenkező esetben a munkánk elveszhet. Munkád során akkor se ess kétségbe, ha valamit véletlenül elrontasz, ilyen esetben használd a bal felső sarokban található visszafelé forduló nyilat, a visszavonást. Erre kattintva a legutóbb végzett műveletet visszavonja, és a rajzodat visszaállíthatod egy előző állapotába.

Rajzeszközök

Rajzaink elkészítésében az előre beépített rajzok fognak segítséget nyújtani, ha egy-egy ilyen eszköz fölé mozgatjuk az egérkurzort, akkor egy kis idő múlva ad egy rövid leírást róla. Megtalálhatjuk itt a ceruzát, az ecsetet, a radírt, a festékkitöltőt, a pipettát és különböző előre beépített alakzatok is segítik a munkánkat.

Paletta

A rajzunk színét a paletta segítségével tudjuk beállítani. Amennyiben nem találunk számunkra megfelelő színt a palettán, a "Színek szerkesztésére" kattintva  kikeverhetjük a számunkra megfelelőt.

Színezés gyakorlás.
Színezés utasítások alapján.
Nyomdázás.

Alakzatok rajzolása

A már említett rajzeszközök között találjuk az előre beépített alakzatokat, ezek használatához nem kell mást tennünk, mint a megfelelőre rákattintani, és az egér bal gombjának lenyomásával máris megrajzolhatjuk a kiválasztott formát. Figyeld meg, hogy mi történik, ha rajzolás közben nyomva tartjuk a Shift gombot!

Kitöltés színekkel

Rajzainkat, alakzatainkat ki is színezhetjük. Az eszköztáron található festékesvödör segítségével tudjuk ezt megtenni. Figyelni kell arra, ha egy alakzatunk nem zárt (valahol lyukas az oldala), akkor a festék kifolyik és beteríti az egész rajzlapot.

Műveletek a kép részeivel

A kép bizonyos részeit ki tudjuk jelölni, és további műveleteket tudunk végezni velük. A kijelölt részeket tudjuk másolni  vagy kivágni, illetve beilleszteni. A másolás és a kivágás között a különbség az, hogy kivágáskor az eredeti helyéről eltünik a kép kijelölt része, míg másoláskor az eredeti helyén is megmarad. Ezután a beillesztéssel akárhány példányban újra elhelyezhetjük a rajzlapon a kívánt képrészletet

Egyéb rajzoló programok

A LapodaMese program leírása megtalálható a kiegészítő anyagok között.

tartalom


Játékok, játékszabályok

Ebben a témakörben különböző játékokkal fogunk megismerkedni. Mivel a legtöbb esetben a számítógép segítségével, az interneten keresztül fogjuk ezt megtenni, így elsőként nézzük meg, hogy mi is az internet, és hogyan tudunk böngészni  (különböző honlapokat meglátogatni) rajta.

Internet, csak óvatosan!

Biztosan hallottátok már az internet szót és többen használtátok is már. De mi is ez? Lényegében nagyon sok egymással összekötött számítógép, aminek segítségével különböző tartalmakat érhetünk el. A számítógép és az internet is sokmindenre használhatók, napjainkban szinte nélkülözhetetlenek, de veszélyeket is rejtenek magukban. A következő években ezzel a témával részletesebben fogunk majd foglalkozni, de fontos, hogy betarts néhány alapszabályt:
  • Ne vidd túlzásba! Figyelj arra, hogy mennyit számítógépezel, mennyit haszálod az internetet!
  • Amit egyszer az internetre feltöltöttél, az "örökre" ott is marad!
  • Ne oszd meg személyes adataidat senivel!
  • Ha valamiben nem vagy biztos, ha valami zavar, kérj tanácsot egy felnőttől!
További hasznos tanácsokat, tippeket a Barátságos Internet Fórum vagy a Bigyoo oldalán találhatsz.

Mi kell a böngészéshez?

Ahhoz, hogy az interneten fellelhető tartalmakat, honlapokat elérhessük, mindenekelőtt egy internetkapcsolattal rendelkező eszközre (számítógép, tablet, okostelefon) és egy böngészőprogramra lesz szükségünk. A számítógéppel, annak részeivel, bekapcsolásával már megismerkedtünk, arról is beszéltünk, hogy hogyan tudunk elindítani különböző programokat. Ki hallott már a böngészőprogramokról? Melyek a leggyakrabban használtak? Amennyiben a Windows operácíós rendszer valamelyik verziója van a számítógépünkön, úgy azon biztosan megtalálható az Internet Explorer böngészőprogram, a többit viszont telepíteni kell. A mi gépeinken négy ilyen program található meg, az egyik a már említett Internet Explorer, ezen kívül fel lett még telepítve a Mozilla Firefox, a Google Chrome és az Opera böngészőprogram is (ezek ikonjait a mellékelt képen láthatod az említett sorrendben).

Mi most a második programot, a Mozilla Firefox-ot fogjuk használni, de természetesen a feladatra bármelyik másik program is alkalmas lenne. Indítsuk el a programot az ikonja segítségével, és a képen látható ablak fog megnyílni.

Az ablakok felépítésével, részeivel már foglalkoztunk az operációs rendszerek témakörében,, ami nekünk most fontos lesz, az az ablak azon része, ahová a honlapok címeit lehet beírni. Az internetes címekkel később még fogunk foglalkozni, most elég annyit tudnunk, hogy egy oldal megnyitásához ismernünk kell annak címét.

A címsor alatt található beviteli mezőbe tudjuk beírni a honlapok címét, amelyek általában www-vel kezdődnek. Az elkövetkező órákon mi az www.egyszervolt.hu oldalt fogjuk használni. Írjuk be az oldal címét a megfelelő helyre, és az adatbevitel végén üssük le az Enter billentyűt. Kis idő mulva betöltődik az oldal, egy "réten" találjuk magunkat. Nagyon sok mindent találunk itt, mi egyelőre csak a mókusra kattintva megjelenő játékokkal fogunk foglalkozni.
  • Amőba: A hagyományos amőba játék számítógépes változata. Próbálj meg kirakni egymás mellé (egyenesen vagy átlósan) öt golyót, mielőtt a számítógép tenné meg ezt. (Nehéz játék.)
  • Békalétra 2011: Juttasd el abékát minnél magasabbra az egér vagy a billentyűzet segítségével, de vigyázz, le ne ess!
  • Bújócska, Bújócska 2: Az állatok elbújtak az erdőben, találd meg őket!
  • Divattervező, Kukacdivat: Színezz mindent különbözőre!
  • Egyensúly: Hozd a mérleget egyensúlyba! Egy idő után mer ném is lesz olyan könnyű.
  • Hanoi tornyai: Helyezd át a korongokat a szabályok betartásával!
  • Homokozó, Játékbolt: Párosítsd a formákat!
  • Madáríjesztő: Foltozd meg a madáríjesztő ruháját mielőtt lejár az időd!
  • Játékdoboz: Fejleszd a memóriád!
  • Maszkmester: Készíts vicces arcokat!
  • Örvény: Mennyire kezeled ügyesen az egeret?
  • Pakoló: Építsd fel a tornyot az elemekből!
  • Puzzle: Játsz kirakóst a számítógépen!
  • Remetejáték: Tüntess el minél több golyót!
  • Tili-toli 2007: Rakd ki az állatok képeit!
  • Tornasor: Rakd sorba a tárgyakat, de figyelj a sorrendre!
  • Újév 2007: Ismered az órát? Most majd kiderül.
Ha van kedved és lehetőséged, próbáld ki a többi játékot is, vagy hallgass verset vagy mesét. Az én kedvenceim:
tartalom


Sakk

A sakkjátékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16-16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok bábui eltérő színűek világosak, illetve sötétek. Felváltva lépnek, és mindkettejük célja az, hogy a másik fél király nevű figuráját a játékszabályok szerint bemattolják (azaz úgy támadják meg, hogy a támadást ne tudja elhárítani). A tábla akkor áll helyesen, ha a bal alsó sarokban sötét, a jobb alsóban pedig világos színű mező van.

A figurák

Király: bármely irányban (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) léphet, de csak egy mezőt (kivéve ha sáncol). Két király nem állhat egymás mellett. A játék legfontosabb bábja, hiszen az egész játék a bemattolására irányul. Nem léphet sakkba, azaz nem állhat olyan mezőre, amelyen ki lehetne ütni. Ha mégis megtámadják, akkor meg kell szüntetni a támadást. Ezt három fajta módon tehetjük meg:
  • A király kilép a támadásból egy olyan mezőre, ahol nincs támadva.
  • A sakkot adó bábot leütjük.
  • A király és a támadó báb közé másik báb lép, azaz elállja a sakkot adó báb útját.
Amennyiben a fent leírtak közül egyiket sem lehet végrehajtani, de a király ütésben van, akkor a király mattot kapott.

Vezér (királynő): Bármely irányban léphet, bármennyi mezőt, mindaddig, amíg a tábla széléhez nem ér, vagy egy másik figura nem kerül az útjába. A sakkjáték legerősebb figurája.

Bástya (torony): Bármennyi mezőt léphet, de csak függőleges és vízszintes irányban, az átlókon nem. A második legerősebb bábu a vezér után.

Futó: Átlós irányban léphet, bármennyi mezőt. Mindkét játékosnak az egyik futója csak a sötét, a másik futója csak a világos mezőkön közlekedik.

Huszár (ló): A róla elnevezett „lóugrásban” lép: vízszintesen két mezőt, majd függőlegesen egyet (vagy fordítva). Átugorhat más bábúkat.

Gyalog (paraszt): Kizárólag előre léphet. A kiindulási helyéről egy vagy két mezőt léphet, a továbbiakban mindig csak egyet. Ütni csak átlósan tud, egy mezőnyi távolságra. Ha a gyalog áthaladt az egész táblán és eljutott az ellenfél alapsorába, átváltozik tisztté.

tartalom


Az iskolai könyvtár

Manapság az információk legnagyobb része a média, az internet és a számítógép segítségével jut el hozzánk, ezek mellet fontos információforáások még a könyvtárak. Iskolánk is rendelkezik könyvtárrall, amely fontos szrepet tölt be az iskola életében. Nem csak a tanulásban, hanem a szabadidőnk hasznos eltöltésében is segítségünkre lehet.
A könyvtár nagy részét a polcok teszik ki, itt találahtóak a könyvek kategóriánként rendezve. A könyvtáros általában a kölcsönzőpult mögött foglal helyet. Ha valami kérdésed van, hozzá mindig bizalommal fordulhatsz, segít neked eligazodni a könyvtárban.
Egy-egy könyvtárat többen is használnak tanulás, kikapcsolódás céljából, így fontos, hogy a könyvtár használata során betartsuk a házirendet, melynek fontos része hogy ne zavarjunk másokat az olvasás közben. A könyveket is többen és sok éven keresztül használják, így fontos azok állapotának megőrzése, tilos őket megrongálni. A polcokon a konyvek meghatározott sorrendben vannak elhelyezve, hogy mások is könnyen megtalálják őket, ügyelni kell rá, hogy mindig a megfelelő helyre rakjuk őket vissza.
A kölcsönzés a könyvtár egyik legfontosabb szolgáltatása, emellett lehetőséget biztosít a helyben használatra is, illetve vannak olyan könyvek, amiket nem lehet kölcsönözni.
Nem csak könyveket találunk a könyvtárban, hanem másfajta dokumentumokat is: folyóiratokat, videokazettákat, CD-, DVD lemezeket. Ez utóbbiakat elektronikus dokumentumoknak nevezzük.

tartalom


Algoritmusok

A mindennapi életben gyakran találkozunk problémákkal, élvégzendő feladatokkal. Ezek megoldásához általában valamilyen tevékenységek meghatározott sorrendben történő elvégzésével jutunk el. Például szeretnénk teát főzni. Milyen tevékenységeket kell ehez elvégeznünk? Ha végiggondoljuk, láthatjuk, hogy sokan teljesen másképpen csinálnák meg ugyanezt, más tevékenységekkel más sorrendben. Egy probléma megoldására többféle módszer is létezhet. A feladat elvégzéséhez szükséges lépéseket nevezzük algoritmusnak.
Kódolás Órája 1. tanfolyam.

tartalom